יום ראשון, 4 באוגוסט 2013

בין טבעת לסגנון לבוש

עונדים בגדים ולובשים טבעת
בדומה להרכבת פאזל, סטיילינג הוא תהליך המצריך תשומת לב מרובה  לפרטים, כך שכל החלקים יתאימו בדיוק וייצרו תמונה שלמה. בהמשך לקו זה, אם תסירו מפאזל פיסה בודדת בלבד, גם אם היא ממוקמת בשוליו, הרי שדווקא הפרט החסר ימשוך את העין ויגרע מן התוצאה הסופית.

טבעות אופנתיים על שתי הידיים


כשאנו מדפדפים במגזין ונתקלים בדוגמנית המציגה טוטאל לוק נכון ומושקע, אחד הפרטים המשלימים את המראה הוא הטבעת. הידיים שלנו מצויות בתנועה מתמדת, כך שהטבעת מופיעה ונעלמת מן העין לעתים תכופות, ובעצם יוצרת קומפוזיציה חדשה המשפיעה על התפיסה של האאוטפיט הנבחר.

מה אומר עליכם צבעה של הטבעת?
הדרך המקובלת ביותר וגם הקלה ביותר להכריז על התאמה מושלמת, היא על ידי בחירה של צבעים דומים ואף זהים. הדמיון מבטיח שלא תהיה צרימה, אמנם, אך עומדת מאחוריו אמירה הנתפסת בתודעתנו באופן בלתי מודע.

ברוב המקרים, התאמת צבע הטבעת לצבע הבגד מעידים על אדם מאורגן מאוד, בעל יכולת לתכנן קדימה עם נטיה לשליטה על המתרחש וללא אהדה מיוחדת להרפתקנות. באחידות של הצבעים נשמרת הרמוניה שהיא כמעט מובנת מאליה.

דרך אחרת לבצע התאמה בין הבגד לטבעת היא על ידי בחירת צבעים מנוגדים. כאשר בוחנים את גלגל הצבעים, ניתן לראות כיצד שני צבעים הנפגשים מכיוונים הפוכים משלימים זה את זה בהרמוניה מלאה. ניתן להתייחס אל הטבעת שאנו עונדים על האצבע כאל גלגל צבעים קטן, המנוגד לצבעי הלבוש שלנו ובעצם להשלים אותם.

גם מאחורי בחירה זו מסתתרת אמירה, שכן בעצם הבחירה בניגוד, באה לידי ביטוי אישיות שאינה הולכת בתלם מחד, אך אינה בועטת ומורדת מאידך. כתם הצבעוניות שעל האצבע הוא רמז לכך שמדובר באדם המסוגל להתאים את עצמו לסביבתו ועם זאת לא להטמע בה כליל.

אלו הבוחרים בטבעת בעלת צבע דומיננטי שאינו תמיד משתלב בהכרח עם כל לבוש, הם פעמים רבות אנשים ססגוניים מאוד, שסגנון הלבוש שלהם מתחלף לעתים תכופות ואין להם צבע מועדף.

אנרגיה של טבעת
לטבעות, כאמור, יש נוכחות משתנה, המושפעת מן התנועה של בעליה. מפתיע לגלות עד כמה ניתן לאמוד את מידת התזזיתיות והאנרגטיות של האדם העונד טבעת על אצבעו, רק על פי מימדיה.

בניגוד לאקססורי רבים אחרים, גודלה של טבעת אינו משפיע על תפיסת מידת עדינותה, שכן ישנן טבעות שלא ניתן להתעלם ממימדיהן, ועם זאת הן משדרות שבירות רבה.
ענידתה של טבעת אדירת מימדים על האצבע מקנה לה חשיבות ויזואלית, ועל כן יש להקדיש תשומת לב מיוחדת לסגנון הלבוש שהן מדגישות.

טבעות חלקות, שאף אבן לא משובצת בהן אך הן מעוטרות בריקועים ודוגמאות, הן בעלות נוכחות רגועה יחסית. לעומתן, טבעות המשובצות אבן גדולה אחת או מספר רב של אבני חן צבעוניות הן בדרך כלל טבעות "גדולות מן החיים", כאלו שצדות את העין ומושכות אותה לכל כיוון אליה הן מופנות.

כאשר הסטיילינג מושלם, לא תמיד אפשר לשים את האצבע על מכלול הפרטים שהפכו אותו לכזה, אבל לפעמים מספיק להביט באצבע כדי להבין.