יום רביעי, 14 באוגוסט 2013

האם לנצח יש תאריך תפוגה?

הנצח הוא פרק זמן מוגבל כשחושבים עליו במונחים אנושיים, והוא מקסים אותנו ומאיים עלינו בעת ובעונה אחת. משום כך, רגע לפני שאנחנו מתכוונים לבצע מהלך "נצחי", אנו נוטים לעצור ולשאול את עצמנו שאלות.

אם מצד אחד אנו שואפים לכך שהאהבה שמצאנו תמשך לנצח, הרי שרובנו מקדישים התלבטות או שתיים לפני שנעמדים מתחת לחופה ומבטיחים שכך יהיה. כאלו אנחנו: אמביוולנטים. על כן, רגע לפני שבוחרים מבין טבעות נישואין את זו שתתנוסס על אצבענו מעתה ועד עולם, מומלץ לבחון קצת את השטח.

חתן וכלה מחזיקים באצבעות


בשונה מקעקוע למשל, שנצחיותו היחסית היא פיזית והסרתו כרוכה בהליכים כואבים שאפילו מותירים צלקות בגוף, הרי שביטוי הנצחיות של טבעות נישואין הוא יותר נפשי ורגשי. הטבעת מסמלת מעמד חשוב, צלילה אל נצח משותף שכמו מחלחל ונספג במתכת עצמה, ועל כן לא נהוג להחליף את טבעת הנישואין שהוענקה בטקס הנישואין.

בדומה לקעקוע, שבשעה שנצרב בעור נדמה כפסגת היופי וכעבור זמן הפך בנאלי ואף מביך, הרי שגם טבעות נישואין מושפעות מטרנדים ואופנות חולפות, וסגנון שנראה לנו ייחודי, לפתע הפך המוני וסר טעם.
בחירתן של טבעות נישואין היא, אם כן, רבת חשיבות, וחשוב לשים למספר נתונים חשובים לפני שרוכשים אותן.

כיצד נבחר את הטבעת המושלמת לנו?
ראשית, בטבעות נישואין, ממש כמו בחיים, גם אם מדובר באהבה ממבט ראשון- כדאי להפעיל גם שיקול דעת, וגם אם הלב קיבל החלטה, מומלץ לערב את הראש. כך למשל, אם מדובר בטבעת שמחירה ינגוס נתח משמעותי בתקציב ויפר את המאזן הכלכלי שלכם, כדאי לקחת בחשבון שיש לכך השלכות.

כאן אנו מגיעים לפרמטר הבא: לאהבה אין מחיר והיא אינה אינה נמדדת על פי מדדים כלכליים. מחיר גבוה של טבעות נישואין לא מעיד על גודלה של האהבה בין בני הזוג ועל כן, אם הלב משך דווקא אל טבעת פשוטה וזולה, אין לפסול אותה על מחירה הנמוך.

פרמטר חשוב נוסף מצריך מאיתנו מחשבה לעתיד על ידי סיכום העבר. מומלץ לבדוק עם עצמנו באילו נקודות טעמנו האישי נותר יציב לאורך השנים, ואינו צפוי להשתנות בשנים הבאות. חשוב לזכור כי טבעות נישואין הן אינן אקססורי שמחליפים לפי מצב הרוח, ועל כן עליהן להתאים לאישיותנו.

בהמשך לכך, יש לשים לב האם בעת בחירת הטבעת אנו מושפעים מגחמה אופנתית חולפת שאינה בהכרח תואמת את טעמנו, או שמא אנו נאמנים לקול הפנימי שלנו.

אלו מאיתנו המעדיפים טבעות זהב על פני כל מתכת אחרת, יש לזכור כי מדובר במתכת רכה יחסית, ובמידה והטבעת נבחרת בשל הריקועים, הרי שהם נשחקים עם השנים וכמעט נמחקים, כאשר בקרב טבעות נישואין השחיקה אף מוגברת בשל השימוש היום יומי.

יהיה מי שימצא בין הנתונים והטיפים הללו משל חבוי לחיי הנישואין, וילמד להשליך אותם על הנישואין עצמם.
מאחלים לכם חיי ארוכים ומאושרים ביחד!